sobota, 29 kwietnia 2017

dystrybutor

ie mam problemu ze zrozumieniem w jaki sposób dystrybuowane jest ciepełko w Twoim układzie, jedynie co mi zgrzyta przy połączeniu PC+CO+CWU to to, że układ PC musi być ustawiony tak, że pracuje zawsze (przynajmniej w zimie) na grzanie do 50C, niezależnie czy w efekcie końcowym zasila CWU, czy CO. Lwia część pracy PC idzie na potrzeby CO, więc gdyby dało się zaprojektować układ, w którym PC idzie na powiedzmy 38C temp. skraplania, a dla podgrzania CWU przełącza się na chwilę na 50C, to COP pompy byłoby optymalne.Czegoś nie mogę zrozumieć, a chciałbym bo pompy z Thermogolvu podobają mi się,Czegoś nie mogę zrozumieć, a chciałbym bo pompy z Thermogolvu podobają mi się, skąd się w zbiorniku bierze temperatura wyższa niż temperatura w skraplaczu?? Mniejsza z tym, ważniejsze są http://klimatyzator.eu/ efekty działania tej pompy.Temat pc ćwiczę od ponad roku. Jestem zdecydowanie na tak. Nie mniej do dzisiaj nie wybrałem tej, którą chce mieć. Zdecydowanie faworytem jest pompa z bezpośrednim parowaniem - bo moim zdaniem " im mniej pośredników, tym lepiej i taniej w eksploatacji). Mam pytanie na które do nie znalazłem konkretnej odpowiedzi. Dlaczego nie można stosować bezpośredniego parowania w odwiertach pionowyvh np. kilku 30m?Zgodnie z ogólnie dostępnymi danymi 1 m odwiertu pionowego daje średnio 50W a 1m powierzchni kolektora gryntowego poziomego od 20 do 30W. Wg. tego co napisał Kwitu w odniesieniu do kolektora zakopanego na głębokość 80 cm '"bzurą jest tłumaczenie o oporach i ciśnieniach". Gdzie zatem tkwi problem?. Nie chciałbym Cię rozdrażnić a wręcz przeciwnie - dowiedzieć się jak najwięcej na temat, czy mógłbyś przypomnieć jeszcze jakie wyliczono zapotrzebowanie na ciepło dla Twojego domu? Skąd wyliczyłeś COP około 4,6? I z ciekawości - czy jest możliwość "podglądnięcia" do jakiej temperatury zmrażało się dolne źródło ciepła? Mam strefę przemarzania 120cm i boję się trochę tych 80cm dla kolektora. Czary jakieś... skąd się w zbiorniku bierze temperatura klimatyzacja ursynów wyższa niż temperatura w skraplaczu?? Mniejsza z tym, ważniejsze są efekty działania tej pompy. Nie chciałbym Cię rozdrażnić a wręcz przeciwnie - dowiedzieć się jak najwięcej na temat, czy mógłbyś przypomnieć jeszcze jakie wyliczono zapotrzebowanie na ciepło dla Twojego domu? Skąd wyliczyłeś COP około 4,6? I z ciekawości - czy jest możliwość "podglądnięcia" do jakiej temperatury zmrażało się dolne źródło ciepła? Mam strefę przemarzania 120cm i boję się trochę tych 80cm dla kolektora. Czary jakieś... Dlatego zastanawiam się, co byłoby bardziej ekonomiczne: a) układ taki jak Twój b) PC+ podłogówka na 35C + osobny zbiornik na CWU grzany prądem, kominkiem, solarem etc. Albo jeszcze śmieszniej: c) układ taki jak Twój, pracujący na 35C, a CWU dodatkowo podgrzewana jakimś małym bojlerem o te kilkanaście stopni C.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz