sobota, 29 kwietnia 2017

docelowe

To prawda, swego czasu coś takiego obiecałem Na swoje usprawiedliwienie mogę jedynie podać że tak naprawdę to dopiero od lutego br. mam docelowe warunki zasilania PC tzn. normalny, nie budowlany prąd i licznik dwutaryfowy. Dotychczas w sezonie zimowym cena za cały prąd oscyluje w okolicach 1000 - 1200 zł za dwa miesiace. W najzimniejszym okresie ostatniej klimatyzacja Ursynów zimy zapłaciłem 1400 zł. Po zmianie taryfy szacuję że miesieczne koszty spadną mi o minimum 10%. Kolory na tym obrazku sa wlasnie po to by zobaczyc gdzie jest jaka temperatura na dole zbiornika cos kolo 28-30 st C, w srodku okolo 35 st C, a na gorze okolo 50-60 st C. Na tym obrazku nie ma wezownicy do kolektorow, ale jest ona umieszczona w najzimniejszej czesci zbiornika, przez co kolektory pracuja od dosc malych temperatur odbioru ciepla w zbiorniku, a jednoczesnie z racji warstwowania sie ciepla w zbiorniku daja niezla laczna temperature na koniec dnia PC nie mam rewelacyjnej bo na glikol i składana w Polsce (Ekontech) ale sprawuje sie bez zarzutu. Pompą ogrzewam 200 m kw, nie mam kominka czy tez innych źródeł ciepla. CWU też mam w 100% z PC (żadnych dodatkowych grzałek).pisałeś o zbiorniku 300l. Czy był w komplecie z PC, czy jakiś inny? Chodzi mi o podłączenie solarów do CWU - czy w zbiorniku jest dla nich dodatkowa wężownica? Niepokoi mnie inna sprawa - z rysunku na stronie thermogolv'a (opis ZIRIUS'a M2/M2B) wynika, że podłogówka jest zasilana poprzez zbiornik wyrównawczy, w którym przecież woda musi być podgrzana do temperatury dla potrzeb CWU - zapewne 50C, a potem regulator obniża ją do temperatury podłogówki - dajmy na to 35C.Nazywaj jak sobie chcesz ale nie bardzo rozumiem uzycia tutaj slowa wyrownawczy - to jest bardzoj bufor ciepla, w ktorym gromadzi sie cieplo a dopiero z tego bufora jest cieplo zabierane na cwu i co. Klania sie fizyka - zwroc uwage skad jest brane cwu (pkt 4 i 5) i co (pkt 6) z tego zbiornika i jak sie zachowuje rozklad temperatur w tym zbiorniku - do podlogowki wchodzi 35 (masz zawor trojdrozny, ktory to reguluje) ale cwu wychodzi na poziomie 50-60 st - a moze i 90 - wszystko zalezy co chcesz uzyskac i co ci jest potrzebne. Czy tak to jest u Ciebie podłączone?Oczywiscie http://klimatyzacjapolska.pl/ - nie widze sensu utrzymywac dwa zbiorniki jeden dla solarow a drogi dla pc bo w tedy automatyka musialaby utrzymywac temepratury w dwoch zbiornikach a to bez sensu. Dodatkowa wezownica daje mi to ze w lecie jak solary pracuja pelna para to grzeja ta sama wode co pc i przez konfiguracje temperatur pracy pc uzyskuje sie po prostu wyeliminowanie zalaczen pc - a wiec oszczednosci - bo po co ma pracowac pc jak solary daja tyle ciepla ze jest go az za duzo - pare razy wywalilo mi zawor bezpieczenstwa 6 atm no ale woda w zbiorniku dochodzila do prawie 100 st. I jeszcze jedno - rozdzielanie ze solary sa do cwu jest mylne, bo one sa do grzania - a grzeja to samo co pc - a na co pojdzie to cieplo to juz kwestia czasu i automatyki. Inaczej mówiąc, zastanawiam, się, jak to zrobić, żeby mieć COP pompy odpowiadający temperaturze parowania dającej 35C na wejściu do podłogówki, a jednocześnie w razie potrzeby móc podgrzać CWU. Może w ogóle do CWU odddzielny bojler, grzałka, solary, obieg z kominka i t. p.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz